2012/lista

gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

spenderade månader till att gråta över någon, åt sushi (ingen hit) och fick äntligen se mumford and sons live (brabrabra).

 

blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

inte än, men i mars kommer bebisen!                

 

dog någon som stod dig nära?

min hund och min farmor. <3

 

vilka länder besökte du?

danmark (bornholm). det var nog allt, förutom sverige då.

 

är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

vill nog mest att vardagen inte ska vara så jäkla grå. jobbar på det. och mer sommar tack.

 

vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

är så dålig på att komma ihåg just datum, men dagen då min farmor dog till exempel. 

 

vad var din största framgång 2012?

att jag vågade säga ifrån.

 

största misstaget?

att jag ältade grejer som ändå inte gick att rätta till.

 

bästa köpet?

skinnjackan, kappan, datorn, MIN IPHONE <3 

 

gjorde någonting dig riktigt glad?

mest småsaker, som små komplingar jag fick av främlingar och lite så. sen har mamma gjort mycket gulligt som gjort mog glad också. norton är en riktig glädjebomb också. 

 

vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?

my lullaby - maria mena, mycket hoffmeastro och sommarplågor, lite tove styrke också och melissa horn. och en viss avril lavigne (!) låt som får mitt hjärta att jämra sig.

 

var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

början var ju väldigt svart för min del. men visst det blev bättre även om det inte är till hundra helt bra än. fast det har nog gått väldigt upp och ner när jag nu tänker efter. sommaren var väldigt bra.

 

vad önskar du att du gjort mer?

skrattat, uppskattat saker. och tränat kanske. inte oroat mig så jäkla mycket.

 

vad önskar du att du gjort mindre?

tänkt.

 

blev du kär i år?

kär? nej.

 

favoritprogram på tv?

family guy! haha!

 

bästa boken du läste i år?

jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag av sara ohlsson.

 

största musikaliska upptäckten?                

har återupptäckt en hel del band, och efter festivalen blev det ju lite nytt också.

 

något du önskade dig och inte fick?

ville mest ha trygghet och någon att hålla i handen och kalla "min". och det fick jag ju till viss del egentligen.

 

vad gjorde du på din födelsedag 2012?

jobbade. och jag tillät mig själv att gå i skinnjackan trots flera minusgrader. men man fyller ju bara år en gång om året. tror vi åt tårta här hemma också. gillar egentligen inte födelsedagar. menar planerade födelsedagar, spontant är bäst.

 

finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

jo men visst.

 

vad fick dig att må bra?

kramar, långa varma bad, böcker, människor, musik, träning, min hund, min familj.

 

vilken kändis var du mest sugen på?

bara för det så kommer jag inte på någon nu.

 

vem saknade du?

pass.

 

de bästa nya människorna du träffade?

vi har ingen kontakt nu, men kommer aldrig glömma en väldigt fin och speciell människa jag träffade i somras på peace and love.

 

mest stolt över?

jag skrev en text jag blev väldigt stolt över. haha nej jag vet inte.

 

högsta önskan just nu?

2013, please be better than 2012!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0