anteckningar från februari

det här har jag skrivit i min svarta bok den här månaden:

i overthink things.

och jag inser att vårat vi är så trasigt det bara kan bli.

samtidigt som jag hatar alla som försöker komma nära inpå så vill jag ha någon så äckligt nära att jag knappt kan andas.

"life is too short to give another moment or a minute to anyone or anything that doesn't make you happy. i've learned that sometimes, all you have to say is 'fuck it', and just live."

"i'm kind. (except for those days when, for no apparent reason, i hate pretty much everyone)."

att sova med flätor: jag blir afro.

"and i love it when in the middle of our kiss i can feel you smiling."

let's spend the night together. vi kan röka i min säng och titta på lejonkungen på vhs. kanske pussas lite om vi blir sugna. jag kan till och med fixa kaffe.

och hur idiotisk man är som faktiskt trodde att man förtjänade honom.

hur mycket finns jag?

safe and sound - taylor swift

"i've been giving up on people too easily. if they don't call, if they don't try - then i dout. it's not fair to lay the blame on them when i'm not calling either. i'm just as much at fault. i've got a lot of resent ment for old friends. - for letting me go without a fight. i just want someone to call and say "i miss you, how are you?" i just want to call someone and say "i miss you, i'm sorry". i want to be brave enough to stay in one place."

när det åskar säger hon att världen är arg på henne.

ikväll gör det ont. so not fashion.

saker som är som terapi för mig:
- skriva
- måla naglarna
- koka te på spisen
- musik
- tända ljus
- springa

det hemskaste någon kan säga: du är död för mig.

"the lights are fading and so am i."

maybe i'm just too fucking complicated for anyone to love.

"i woke up and wished that i was dead."

i det här kapitlet finns inga goda nyheter.

att vakna upp bredvid honom varje morgon.
att gråta sönder sig.
att andas sömn.
att planera vilka länder man ska besöka efter att man rymt med någon.
att leva med en konstant känsla av att inte längre behövas.
att samla kastanjer i en burk.
att sitta i solfläckar och låtsas att det är sommar.
att vara farligt snygg.
att vara helt genomsnäll.

mina lakan luktar du.

man ska inte ligga på marken och gråta. man ska ställa sig upp och leva.

bilder via thekillingmoon, tumblr, weheartit.

Kommentarer
Postat av: lina

bara massa fint

2012-03-14 @ 00:04:14
URL: http://indianbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0