en lista


1) vad gjorde du för tio år sedan?
då var jag tio. gick i skolan. hade kaniner. satte alltid upp luggen i en tofs som stod rakt ut. hade både glasögon och tandställning. men det löste jag ganska bra. glasögonen grävde jag ner i snön och tandställningen spolade jag ner i toaletten.

2) vad gjorde du för ett år sedan?
klippte håret kort lite sådär spontant. drömde om australienresor och pojkar med bruna lockar. skrev i min lilla bok som jag har glömt bort nu. och jag var nog väldigt brutalt kär. såg ut som på bilderna här ovanför. och just det, höll på att glömma, hade precis tagit körkort!

3) fem snacks du gillar?
är en sucker för choklad. också gillar jag sourcream and oninon chips, nachos, dumleklubbor. äter tomater som om det vore godis.

4) fem sånger du kan hela texten till?
someone like you - adele
satan i gatan - veronica maggio
resten av ditt liv - timbuktu
this - ed sheeran
bottoms up - nickelback
+ alla låtar i peter pan...

5) fem saker du skulle göra om du var miljardär?
åh, jag skulle ha köpt lägenheter i paris, milano och london, sparat en del, skänkt en summa till olika organisationer typ rädda barnen, rest rest rest rest rest och tagit varje dag som den kommer. levt.

6) fem dåliga vanor?
- stannar ofta uppe länge framför facebook/böcker/musik.
- låter mitt rum se ut som ett krig innan jag tar tag i det.
- är en höjdare på att skjuta upp saker.
- röker, men bara när jag är sugen. en två gånger i månaden typ, knappt.
- glömmer bort att svara på sms.

7) fem saker du gillar att göra?
-
skratta så jag faller ihop i en hög på golvet.
- drömma om olika tatueringsmotiv.
- måla naglarna, det är lite som terapi för mig.
- slösa bort pengar på kläder.
- gå runt i kvartér jag aldrig sett förut.

8) fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa?
allt som är rosa, glittrigt, sticks eller har polokrage.

bilder via tumblr, flickr, weheartit, #2+#3 by me.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0